donderdag 3 juli 2014

Hoe ziet mijn week eruit in Nieuw Zeeland

Hallo,

Ik dacht laat ik eens uitleggen wat ik zoal doe in een week. Ten eerste is het leven in Nieuw Zeeland erg vergelijkbaar met het leven in Nederland. Het enige verschil is dat de omgeving er totaal anders uitziet.

Ik werk part-time bij de bibliotheek bij een Universiteit. Hoe werkt dat hier we hebben een ruimte met zeg maar boeken en een studieruimte waar je in stilte kunt studeren. We hebben daarnaast een ruimte waar ongeveer 15 computers staan. Ik ben mijn meeste tijd kwijt aan studenten helpen met computerproblemen en printerproblemen. Dus daar besteed ik een groot deel van mijn week aan.

Verder heb ik nog steeds autorijles 1 keer in de week om me voor te bereiden voor mijn rijexamen om mijn full licence te behalen. Dit is een examen dat 20 minuten duurt en tijdens het afrijden moet je aangeven wat gevaren kunnen zijn dus bijvoorbeeld een auto die van rechts komt of een wandelaar. Verder moet je aangeven tijdens het examen aan wie je voorrang verleend als je bijvoorbeeld staat te wachten bij een rotonde. Ik mag nu wel autorijden en dat doe ik ook maar als ik een full licence heb dan mag ik ook in het buitenland rondrijden. Iets wat op dit moment nog niet mag. Hopelijk is het mogelijk om rond half augustus 2014 af te gaan rijden.

In mijn vrije tijd die ik dan nog overhoud, hou ik me bezig met afspreken met vrienden, shoppen en zelf autorijden om ervaring op te doen.


Op dit moment is het winter in Nieuw Zeeland wat zeer te merken is met het weer het is rond de 10 graden en het is soms flink aan het regenen. Je kunt het eerder vergelijken met het herfstweer uit Nederland.

Volgende keer zal ik wat schrijven over gewoontes in Nieuw Zeeland, misschien ook wel eens leuk om dat uit te leggen.

Groetjes van Moira


1 opmerking:

  1. Wat gaaf, ben erg benieuwd naar de procedure, jullie hebben dat erg snel gedaan, en volgens mij ook mazzel dat het is gelukt.
    Nou ja hoor het wel :-D

    BeantwoordenVerwijderen