dinsdag 3 mei 2011

Tornado Auckland

Hallo,

Zo ga je langs bij de bank en zo krijg je het bericht dat er een tornado hier even de boel op stelten komt zetten.
Via Twitter heb ik aardig wat gemeld voor de mensen die me daar op willen volgen je kunt met vinden op moira1309.

Wij waren rond 14.00 uur vandaag terug van het dorp net voor de heftige regen. Ik kreeg opeens een mailtje van iemand die ik hier ken, die mij mailde dat er een tornado is overgekomen in Albany.
Ik gelijk naar http://www.nzherald.co.nz om te lezen wat er stond en ja hoor over het winkelcentrum van Albany alles weg. Ik schrok heel erg omdat ik van plan was om naar het winkelcentrum te gaan om nog wat te shoppen. Dit doe ik wel vaker. Toen gelijk de tv aan en zag dat een groot deel van het winkelcentrum gewoon weg was.
Toch maar even mijn moeder bellen die gelijk ook kijken op internet kijken en wist niet was ze zag. Ze zei dat ik maar in de garage moest gaan zitten omdat er nog meer zou komen. De politie gaf aan dat we niet meer naar buiten mocht vanwege het weer.

Later bleek ook nog eens dat de tornado zo'n 300 meter van ons huis is overgekomen toen kreeg ik het wel even benauwd.

Nu is het inmiddels 21.30 uur en het alarm van binnen blijven is ingetrokken en alles is hier rustig het is heel helder buiten en gewoon weer droog, alsof er niets gebeurd is.

Ons huis is gewoon oke en wij zijn ook oke. Ben wel onwijs blij dat ik niet de deur uit ben gegaan naar Albany wat trouwens zo'n 5 km hier vandaan is.
Tornado's komen hier wel voor maar niet met zoveel kracht als 200 km/h.

Verder gaat alles hier prima en het huis bevalt ons nog steeds zeer goed, inmiddels hebben we ook wat canvas aan de muur waardoor het een stuk gezelliger hier is.

groetjes van Moira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten