donderdag 3 maart 2011

Onderweg en de eerste dagen in Nieuw Zeeland

Op 27 februari 2011 was het zover we gingen onze lange vlucht naar Nieuw Zeeland maken. Om 10.40 uur zouden we gaan vliegen. Eerst nog even gezellig met nog wat familie koffie gedronken en wat geklets en om 09.30 uur gingen we door de douane. Nog even flink zwaaien en dat was het dan nog maar met zijn tweetjes.

Het was een erg lange reis. Zo zijn we eerst gevlogen van Amsterdam naar Singapore een vlucht van 12 uur. Daar 2.5 uur gewacht en op naar de vlucht van Singapore naar Auckland die was 9.5 uur. Daar aangekomen hadden we een pick-up van het hotel en na het inchecken gelijk gaan slapen, het was inmiddels 0.00 uur. De volgende ochtend waren we rond half acht op gelijk in het ritme van Nieuw Zeeland. Daar een taxi genomen naar ons appartement wat we geregeld hebben voor 6 weken. We konden jammer genoeg niet gelijk inchecken dus zijn we maar wat rond gaan wandelen in Auckland. De temperatuur was echt heerlijk zo’n 24 graden. Daar dus even lekker op een terras gezeten. Rond de middag konden we inchecken we hebben een prachtig appartement met alles erop en eraan en zelfs een kantoor.

De afgelopen dagen zijn we aardig druk geweest met dingen regelen zoals een bankrekening openen en buurten bekijken om te kijken of we er zouden willen wonen. Dit is aardig wat werk omdat Auckland best groot is.

Daarnaast hebben we ook nog eens een aardige jetlag lijkt het. We zijn beide zwaar verkouden uit het vliegtuig gekomen en hebben nogal last van de tijd, zo liggen we steeds tussen 8 en 9 in de avond in bed. Langzaam aan wennen we aan de tijd hier.

De komende tijd gaan we ons druk maken met waar we willen wonen en een sofinummer aanvragen.

Groetjes van Moira

1. Hey Moira en Joost,

Ik wil jullie heel veel plezier, succes en geluk wensen met deze grote stap. Maak er wat moois van!

Groetjes,
    Bas Piet

2. Hoi Moira,

Ik blijf jullie volgen hoor, maar... krijg ik automatisch een update bij een nieuw bericht?

Veel succes en plezier daar met het regelen met van alles en nog wat!